Morelia - Reisverslag uit Morelia, Mexico van Gerda Vroom - WaarBenJij.nu Morelia - Reisverslag uit Morelia, Mexico van Gerda Vroom - WaarBenJij.nu

Morelia

Door: gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

06 December 2008 | Mexico, Morelia

Ja ja, praat me niet van Lonely Planet. Het is vast goed bedoeld maar ze hebben het helemaal niet over hostels, alleen maar hotels. Die in Toluca was vet duur, 300!!!peso. Maar ik kwam om 11.00 uur 's avonds aan en dan heb je weinig te onderhandelen. Toen ik de nieuwe reisbestemming gevonden had keek ik bij low budget in L.P. Daar was een hotel Senoralia, voor 55 peso. Kijk, dat is wat. Dat kan bruin wel trekken. De busreis ging voorspoedig, zat alweer naast een hele aardige Mexicaanse met 0 woorden engels, wat zeer goed is voor mijn Spaans. Ik kan ook al noentjendo zeggen, en eskribo en kesignifisia en vooral komodesee.Later zat ik naast zo'n trotse sherry.spanjool, zeg maar zo'n sandeman-man. Daar heb ik natuurlijk niet mee gepraat!!!
Maar eenmaal in de taxi naar hotel Senoralia bleek die helemaal niet bekend, en de chauffeur deed echt ze'n best. Vragen aan andere chauffeurs, omwonenden toen we in de buurt waren. Nou ja, niet gevonden. Het tweede alternatief: hotel colonial, 160 euro volgens LP. Jaja, ik moest dus 340 betalen. Laat ik die 160 uit LP zien. Zakken ze naar 270. Ik denk wat ik altijd denk als ik het idee heb afgezet te worden: nou ja, hebben ze ook een goeie dag. Verder is het mooi dom want ik ga op zoek naar iets mucho economico. En dat is gelukt. Vanaf vandaag zit ik in hostel Moralia, met 5 op een kamer. De "receptionist" begrijpt mijn engels, en ik zijn spaans. Heerlijk! Ik heb al die dagen maar 1 persoon gesproken in't engels, en helemaal geen europeaan gezien!hoe is dat!!!!

  • 07 December 2008 - 21:55

    Rie V.d Bult:

    Hoi Gerda,
    Leuk omte lezen dat je in Mexico zit en dan in Toluca,Ge niet ervan, maar uit je verhaal te lezen doe je dat ook.
    Groetjes Rie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Morelia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2011

Van Todra kloof naar Marrakech

22 Februari 2011

van woestijn naar Todra-kloof

20 Februari 2011

van Midelt naar Merzouga

19 Februari 2011

de koffer enzo

11 Februari 2011

En meteen al een AVONTUUR
Gerda

Actief sinds 28 Nov. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 15134

Voorgaande reizen:

03 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: