Uruapan 2 - Reisverslag uit Uruapán, Mexico van Gerda Vroom - WaarBenJij.nu Uruapan 2 - Reisverslag uit Uruapán, Mexico van Gerda Vroom - WaarBenJij.nu

Uruapan 2

Door: gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

10 December 2008 | Mexico, Uruapán

Wonder boven wonder heerlijk geslapen in deze shabby shit!
Op naar Tingambato. De juiste bus is niet zo'probleem, maar op de juiste plaats uitstappen is telkens weer een gok. Maar ook nu weer gelukt. Dus ik vraag in me'n beste spaans aan een mexicaanse (vraag het niet aan mexicanen, die wijzen zomaar een kant op,al hebben ze geen idee) en die wijst me een richting op. Nou, dit plaatsje voldoet aan al me'n verwachtingen van hoe een Mexicaans plaatsje eruit hoort te zien; stof, zwefhonden, glurende mannen, giechelende kinderen, norse vrouwen, balkende ezels, kraaiende hanen...hebben jullie het plaatje?
Enfin, die ruïne vond ik niet, dus ga maar in een stoffig hoekje zitten, schoenen uit, dagboek schrijven en langzaam zak ik in slaap....wordt ik gewekt door een snorrend geluid en zie boven me, op nog geen 30 cm afstand een soort kolibri,die alle bloemetjes langs gaat....en nu zie ik ook hoog in de lucht roofvogels. Onvoorstelbaar dat die mij kunnen zien zitten. Eentje komt er werkelijk omlaaggecirkeld, maar dat zal wel zijn om die aangereden hond :(
Enfin, ik trek net me'n schoenen aan, komt er.een politieauto aan. Die rijden hier in terreinwagens, 2 voorin en 3 staand in de achterbak, en bewapend!Daar hoef je niet meet te spotten, zelfs de LP waarschuwd, altijd met por favor beginnen, niet in de ogen kijken enz. Vraag: What are you doink gher. Ik: I read in the book about a ruïn fro...Policia: streng! Show me the book. Ik: lachend: don't shoot me en geef hem de LP.
Hij kijkt er zeer zorgvuldig in. EN TOEN....I know, we can bring you.
Jongens jongens, daar klom ik op die laadklep, tussen die stoere zwartgeklede macho polities. En daar gingen we.
De ruïnes konden na dit avontuur alleen maar tegenvallen. Het was er wel heel mooi hoor. En het mooiste was: er was niemand! En ook geen marktstalletjes. Niks. Dus ik heb in een graftombe lekker zitten genieten, er kwam nog wel een hele zwerm zeer roodgeborste roodborstjes over, en een blauwe vogel, en wat vlinders. Zo, nu kan ik er weer tegenaan in Uruapan.
s'Avonds nog even rondgelopen, het is net de Zwarte Markt in Beverwijk, alleen "klopt" het hier.
En morgen naar Guadalajara.

  • 11 December 2008 - 10:00

    Maria:

    Ma leest deze verhalen toch niet hè ;-)

  • 11 December 2008 - 10:56

    Je Jongste Zoon:

    Ik lig in mijn bedje de twee verhalen te lezen.Mijn dag kan niet meer stuk. Ze waren weer skitterend moeders.

  • 11 December 2008 - 11:30

    Winnie:

    nou al opgepakt door de policia? you dare-devil!

  • 11 December 2008 - 13:15

    Martinzelf:

    Hallo Gerda,
    Ik moet je de het volgende meedelen van die Heidi:Ik mis je nog maar een heel klein beetje want het baasje sleept mij overal naar toe alleen het weer is een beetje triest maar verder zwaai ik de hele dag met m'n staartje en krijg goed te eten.
    Als je nog een paar peso's over hebt geef de perro e gato vagabundo die je tegen komt dan iets van mijn zakgeld zeg maar van Heidi dan weten ze het wel.
    Groetjes Heidi en Soemi.

  • 11 December 2008 - 14:01

    Nelletje:

    IK WIL OOK NAAR DIE MOOIE ONBEKENDE WERELD!Gerda wat fantastisch dat je dit allemaal meemaakt. Nou heb je ook wel neus voor avontuur en je zoekt het ook op natuurlijk.Go with the flow. Veel plezier.

  • 11 December 2008 - 16:01

    Ini:

    Doe je voorzichtig? Ik heb ook verhalen gehoord van zéér onbetrouwbare politie in sukke landen! (Maar ik moest wel lachen om je verhaal!) geniet ervan! Ini.

  • 11 December 2008 - 21:01

    Den Oudste:

    hallowwww moederssssss

    hahahaha zo willen we het horen.. heb je ook een fotow van ze gemaakt of was dat te link ^^... Dit heb je zeker onderweg in het vliegtuig gelezen: "spreek ze aan met por favor" en "niet recht in de ogen kijken"... dit zijn de tips die echt van belang zijn... zonder deze te lezen kom je veel sneller in moeilijkheden of gaat het je veel meer centen kosten.. lang leve de loneley planet (toch wel he???)

    n.a.v. vorige bericht: ERG BENIEUW NAAR DE FOTOWSSSSSS van de muren... ongelooflijk.. een week weg en nu al heeft u de titel voor ranzigste overnachtingsplaats te pakken.

    zwaar respect trouwens voor de busreizen enz.. ze niet kunnen verstaan en dit in combinatie met het coordinatievermogen lijkt mij extreem lastig... en dan toch nog op de (waarschijnlijk) goeie plek terecht komen _O_ hulde _O_

    was m wel weer.. btw... schrijf dit bericht op dit moment zoals u die ook zou schrijven: op de bank met soemie :P

    groetjessss van de bank

    Den oudste


  • 11 December 2008 - 21:16

    Marianne:

    Hoi meis!
    Wat een heerlijke avonturen! Leuk om te lezen wat er zo allemaal op je pad terecht komt! Nog hééééél veel meer plezier op je reis!
    Kijk je maandagavond (voor jou -middag)even naar boven? Dan zingen we speciaal voor jou de sterren van de hemel!
    Liefs van Marianne

  • 11 December 2008 - 22:32

    Irm:

    He Maria, ik kreeg je via Skype niet te pakken dus dan maar via Mexico.Gefeliciteerd met je verjaardag!! Je zit vast met Harm te smikkelen in dat restaurantje buiten Paramaribo. Tis me wat he met onzn Gait, tukje doen onder de gieren, gered worden door een Jeep testosteron en dan ff bijkomen met een hapje op een grafje. Ik ben vandaag keihard door rood gefietst, best spannend.

    He Nel, ik kom je graag helpen bij je verhuizing hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Uruapán

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2011

Van Todra kloof naar Marrakech

22 Februari 2011

van woestijn naar Todra-kloof

20 Februari 2011

van Midelt naar Merzouga

19 Februari 2011

de koffer enzo

11 Februari 2011

En meteen al een AVONTUUR
Gerda

Actief sinds 28 Nov. 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 15160

Voorgaande reizen:

03 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: