Puerto Vallarta - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Gerda Vroom - WaarBenJij.nu Puerto Vallarta - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Gerda Vroom - WaarBenJij.nu

Puerto Vallarta

Door: gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

14 December 2008 | Mexico, Guadalajara

Zondag 14 dec.
Maar ik was gebleven bij vrijdag 12 december. Voor vertrek naar Pto V. een heel leuk gesprek met Deborah from California en 2 Noren. Echte Vikingen, meer dan 2 meter en blond. Die ene had een tekst op ze n shirt, zoiets als insikt kommet uitah nasikt. We gingen raden wat dat betekende, ik was natuurlijk aardig warm want onze talen lijken erg op elkaar. Zo kwam ik te vertellen over me n zusje Irma, het hoe en waarom van haar verhuizing naar Noorwegen. En dat de achternamen nogal lastig zijn te noteren als je ze via de telefoon doorkrijgt. De grootste Noor vertellen dat de naam vaak verwijst naar wat voor gebied je oorspronkelijk komt. Ik weer{(kan de dubbele punt niet vinden), ja dat is bij ons ook zo, broek used to be wetland, now it means trousers. Die andere Viking ogen als schoteltjes..I never ever heard the word elsewere in than in the place I live, brook is dialect in my place, Deborah{ Oh well, we got Brooklyn and therefrom brook is a small river.Well have you ever!!!Nou ja, echt zo n verhaal van je had erbij moeten zijn....Maar feit is dat een hostel prima werkt om contact te leggen.En heel veel mensen, ook vrouwen, reizen alleen, dat had ik nooit gedacht.
Volgens LP kost een ticket richting Pto. V. 410 peso. Het was even puzzelen, maar ik heb hem voor 230! Dat is 180 peso voor de bedelaars. Hatsikidee!!!Plus de bus voor 9.50 i.p.v. de taxi voor 95 peso.Weer 85.50. De bedelaars worden nog rijk van mij.
Dr. Finlay is uit, ik heb nu een Duits boek. Aber bitte mit Schocolade. Citaat " Schweigen ist die unertraglichste aller Antworten". En daar ben ik het helemaal mee eens. Maarre, wel confusing, een Hollandse, in Mexico, leest een Duitstalig boek over een Amerikaans meisje in Engeland.
s Avonds aangekomen in hostel Oasis in Puerto Vallarta. Weer een prima hostel, heel veel gasten uit de hele wereld, een Schot, drie Israeliers, een nogal onuitstaanbare Duitser, twee uit Alaska, heel veel Canadezen en Californiers.
Zaterdag 13 dec.
Gewandeld naar het strand. Volgens info 5 minuten, ik doe er natuurlijk bijna een uur over. Geeft nix, het is echt perfect weer! Heeeeel veel ouwe Amerikanen. Het is net of ik weer terug ben in Enkhuizen en de cruisevoot is net leeggestroomt. Alleen hebben we daar nooit van dat perfecte weer. Jongens jongens, wat een heerlijke dag heb ik gehad. Onderweg een kayak gehuurd. Even een uurtje lekker peddelen. Oh ja, ik hen tijdens dat verdwalen ook nog een tasje gekocht in een achterbuurtwinkeltje. Ik vroeg een tas met een zipper maar de verkoopster sprak helemaal geen engels, en gaf me een tas......dat was gewoon een lange zipper aan elkaar genaaid. Ik vond hem nogal leuk, maar toen ik me n spullen in begon te pakken, begon het te unzippen...en had ik geen tas meer over...hahaha.
Nou, de rest komt morgen wel want er wordt op de computer gewacht. Met al die gasten hebben ze er maar 1. Tot morgen. Oh ja, Maria, kun je ook evt. je adres geven voor het geval dat.....
Adios

  • 15 December 2008 - 09:50

    Mark:

    Moedersss weer een nieuw bericht! wat een discipline! En nu ook een sterk! onderhandelaar :D dat moet ook wel, als reiziger zijnde... is heel frustrerend als achteraf blijkt dat je teveel hebt betaald en dit keer op keer... dan ben je de volgende keer beter op je hoede en laat je niet gewoon gaan met elk genoemde prijs... zo hou je over voor de bedelaars! :)

    Hebben ze daar ook agressieve zwanen op het water? of meer last van flamingo's :P

    de kerstboom hier in een mand... die ene die buitenstond met alleen potgrond erin, zaten ook bloembollen in maar heb me niet laten tegenhouden en heb die boom erin gejast... hij staat mooi maar moet nog versierd worden...

    voor de rest gaat zn gangetje hier... zometeen aan die arbeid, o ja.. ga zaterdag met Frits naar Duitsland voor toernooi maar moet zondag wel werken... als dat maar goed gaat :P

    Groetjes en in volle afwachting op de fotowssss,

    Marcus


  • 15 December 2008 - 09:52

    Maria:

    Ik begon al te prakizeren over het opzetten van een zoektocht. Gelukkig weer een bericht ! Adres: Roekoenweg 8 in Meerzorg (what's in a name)
    Ik heb al extra koffie in huis gehaald, en de hangmat staat klaar om eindelijk te relaxen, of wil je gelijk de bush in ? (Slangen kun je hier ook in de achtertuin aantreffen)Tot woensdagmorgen 0.30 uur !

  • 15 December 2008 - 14:10

    Winnie:

    o o, wat een schrijfster ben je toch. en weer heel beeldend.... Zo'n reis is toch wel super hoor!
    en die støere nøørmannen, klinkt goed. hahahah!
    Fenomenal chica. A pasarlo bien!

  • 15 December 2008 - 14:11

    Martinzelf:

    Hoi Gerda,
    Het wordt steeds leuker,ga je nog naar Ton Deen want dan zien we misschien nog foto's.
    Mark maakt dubbele afspraken we zouden met z'n vieren naar de presentatie van de kerst-cd van Os-Joos in Herejezusveen zondag as.
    maar nu lees ik dat Mark moet werken zal Nico niet leuk vinden.
    Groetjes van uit Bakkum ook van die Heidi.

  • 13 Mei 2019 - 04:57

    Jochem Kornalijnslijper:

    Gerda, ik zoek contact met je. Heb je contact gegevens? Gr. Joon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2011

Van Todra kloof naar Marrakech

22 Februari 2011

van woestijn naar Todra-kloof

20 Februari 2011

van Midelt naar Merzouga

19 Februari 2011

de koffer enzo

11 Februari 2011

En meteen al een AVONTUUR
Gerda

Actief sinds 28 Nov. 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 15156

Voorgaande reizen:

03 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: