Morelia 2 - Reisverslag uit Morelia, Mexico van Gerda Vroom - WaarBenJij.nu Morelia 2 - Reisverslag uit Morelia, Mexico van Gerda Vroom - WaarBenJij.nu

Morelia 2

Door: gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

06 December 2008 | Mexico, Morelia

Vandaag heb ik voor 2 dagen bijgeboekt, dus je kunt wel nagaan dat ik het naar me`n zin heb. Af en toe stap ik een kathedraal binnen, of een museum. Die heb je hier plenty, en vaak gratis want ze zijn zo trots op het verleden. Van oorlog en indianen uitmoorden door spanjaarden, amerikanen en natuurlijk ook een stuk of wat roomse vechtjassen. Ik heb het niet zo op die "ouwe koeien". Loop liever een stuk door een buitenwijk. Zo prachtig om te zien hoe ze hier met een paar potten verf alles durven en mogen. Wat ik vandaag gespot heb: paarshuis, GOUDEN raamkozijnen, blauwe deur, gele dakrand en werkelijk tientallen planten in hele en halve potten en pannen.
Verder heb ik nog een oud baasje verrast. Hij had het zwaar, heuvelopwaarts met ze`n kar vol gereedschap. Ik liep achter hem en gaf een "duwtje", je snapt wel dat hij moest rennen. Als ik duw, dan duw ik ook!!!Hij zei iets van oi oi oi en lachte al ze`n 2 tanden bloot.
Ik was op weg naar een groene plek op de plattegrond, lekker even naar moeder natuur. Tai Chi meegedaan met een groepje. Kijk, zulke onverwachtse dingen vind ik nou leuk. Op de terugweg in een veredelde achterkamer gegeten.Ik bestelde iets Mexicaans....en kreeg pens in de soep!!!BBBllllaaaaahhhh. Nou weet ik ook wat ik steeds vaag ruik als door de stad loop.
Verder was er vanavond op het plein hierachter een televisieopname van 3 traditionele muziekgroepen. Je moest wel een hoop geduld hebben, want eerst anderhalf uur "voorbespreking".je kent dat wel, à la Italiaanse televisie. Allerhande ouwe sokken en knappe grieten die ook in beeld moeten. Maar ik had toch nix te doen, dus..
Nou,ik ga te bed, ben machtig moe,
Adios

  • 07 December 2008 - 08:15

    Frans (achterbuurman:

    Bonjour! Ik denk dat ik een eerder bericht over je reis heb gemist. In ieder geval snappen we nu waarom je slaapkamergordijn steeds dicht is......... Ik snap dat het je bevalt, dus ga maar lekker door.
    Krijgen we na je terugkeer nog een (positief) reisverslag voor BEO-leden?
    Nog veel plezier en tot zwaaiens...

  • 07 December 2008 - 08:20

    Jeroen En Karen:

    Leuk om zo van je belevenissen te lezen. We vinden het wel heel stoer dat je zo in je eentje reist. Bij het lezen zagen we je al achter die kar met dat mannetje er achteraan rennen hihi.

    Groetjes

    Jeroen & Karen

  • 07 December 2008 - 09:17

    Antonius:

    Buenos dias,

    Wat goed te horen dat je het naar je zin hebt hier !

  • 07 December 2008 - 09:35

    Yolanda:

    Ja......helemaal Gerda...wat moet ik nog meer zeggen ...???!!!!

  • 07 December 2008 - 10:05

    Aïda:

    Hoi Gerda
    O, ben jij lekker in de zon en warmte meid. Heerlijk. Lijkt me een ware belevenis.En wenselijk gok je de volgende keer de goed soep. Wij hebben gisteren gekeken naar een last minute.Misschien is mexico voor ons ook een idee! Heb het fijn en ik zie je vast weer op trekzakles.
    LIefs Aïda

  • 07 December 2008 - 10:08

    Maria:

    Blijkbaar heb ik Morelia 1 gemist, en dus waarschijnlijk ook een prachtig verhaal, dat hoor ik dan nog wel. Groot gelijk om een paar dagen bij te boeken. Geniet ze !

  • 07 December 2008 - 11:51

    Winnie:

    Hola chica,
    qué tal? ja ja, ik zit natuurlijk op spaanse les (hier houdt het wel een beetje op hoor). Leuk, zo'n 'beeld'-verhaal. je ziet het allemaal voor je! hhahah. en zo te lezen in de berichten, heb je gewoon deel 1 niet verzonden? echt wat voor jou natuurlijk. Wel fijn dat je waar-ben-jij-nu site erbij doet. houden we toch lekker contact.

  • 07 December 2008 - 12:52

    Martin:

    maria en winnie je moet onder alle berichten kijken en dan vind je ook deel 1 van morelia

    groetjes

  • 07 December 2008 - 13:18

    Nicos:

    Goed verhaal!

    Vandaag heb ik meegedaan aan duinloop in beverwijk, 10km in 43 minuten..WHOPPA.

    In de trein was ik stuk, in bovenkarspel gr. vroeg een vent of dit al enkhuizen was. Neen, maar wat heeft u veel bagage meneer, zeit ik. Ja ik ben een muzikant, ik speel accordeon en vandaag thema MEXICAANS!

  • 07 December 2008 - 13:20

    Irma:

    Geweldig, wat een avontuur! En je schrijft zo leuk. Ik beleef hier niks dus ik verheug me op het vervolg van je fijne verhalen.

    p.s.
    Wat zul je lekker hebben geslapen met zo'n vol pensje:-)

  • 07 December 2008 - 15:01

    Nelletje:

    Oh oh wat klinkt dat allemaal gaaf zeg. Teveel indrukken om allemaal te onthouden dus goed dat je het opschrijft.
    Godzijdank zie je er weerbaar uit dus heb ik alle hoop dat je ongeschonden uit de strijd komt daar.
    Ga je ook erg laat naar bed of valt dat nog mee. Rook je nog steeds niet of heb je al wat plaatselijks aangeboden gekregen.
    Morgen ga ik weer naar huis en dan wordt het weer schuren en verven.
    Heeel veel spannende avonturen daar en tot horens.

  • 07 December 2008 - 19:26

    Theo En Brigitte:

    Leuk dat je eindelijk ook hierop te vinden bent. Nu alleen nog wat foto´s ,-)

    Heb net hier ook wat pens soep gemaakt. De boys vonden het heerlijk :-)
    Wel lachen wat je allemaal mee maakt.

    Groetjes Brigitte en Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Morelia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2011

Van Todra kloof naar Marrakech

22 Februari 2011

van woestijn naar Todra-kloof

20 Februari 2011

van Midelt naar Merzouga

19 Februari 2011

de koffer enzo

11 Februari 2011

En meteen al een AVONTUUR
Gerda

Actief sinds 28 Nov. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 15146

Voorgaande reizen:

03 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: