Guadalajara dag 1 en 2 - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Gerda Vroom - WaarBenJij.nu Guadalajara dag 1 en 2 - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Gerda Vroom - WaarBenJij.nu

Guadalajara dag 1 en 2

Door: gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

11 December 2008 | Mexico, Guadalajara

Gisteren was niet veel soeps, vooral in de bus gezeten.Het hostel de Maria is wel weer prima. Ook ingericht voor langer verblijf: keukentje, wasruimte, leuke patio met zitjes. Een receptionist die beter Engels spreekt dan ik, en Duits leert. s'Avonds een beetje rondgelopen, gegeten in een wat luxer restaurant en, dat is wel weer echt Gerda, aangeschoven bij een alleenzittende Mexicaan. Ik begin in me'n beste Spaans te vragen of het goed is dat ik bij hem kom zitten, spreekt hij prima Engels want heeft in Amerika gewerkt. Het was echt gezellig, hij nodigde me uit om een stukje te gaan lopen, hij wist nog wel een leuk cafeetje. Hij hield een taxi aan maar ik wilde natuurlijk liever lopen. Het was heerlijk buiten, lekker zwoel. Ook wat rustiger op straat. Maar ik vond op een gegeven moment wel dat we erg ver buiten "mijn wijkje" kwamen. Ik kon het vast nooit meer terugvinden. Dus ik zeg; ach, ik ga liever terug. Maar hij; no, you see, you like, I know. Komen we nog twee vrienden van hem tegen, die ik dus helemaal niet zo leuk vond...die lopen ook "gezellig" mee. En maar weer verder lopen. Het werdt ook al meer een gribus.....
Maar dit is allemaal niet waar hoor. Dat doet jullie moeder niet jongens. Ik wilde alleen weer een beetje spanning in de zaak brengen.Hahahaha.Alleen het eerste deel is waar, ik ging wel bij een aardige Mexicaan zitten, na het eten handen geschud en adios.
Dag twee is dus vandaag. Gisteren al kennis gemaakt met me'n roommate, Deborah uit Californië. Een al wat oudere vrouw. Toen leek ze wat stug, maar vaochtend bij het ontbijt hebben we lekker zitten kletsen. We ontdekten een gedeelde liefde: dieren. Dat is ook haar beroep: pet-sitter.
Er was KOFFIE en vies wit sandwichbrood met nepboter en nepjam, mangoyoghurt en melk, chocopops en cornflakes. Je snapt, alleen de koffie en daarna op straat gegeten. Zonder plattegrond, die is hier nergens te krijgen, richting Aqua Azul, een park ten zuiden van Guadalajara. Tenminste, ik denk dat het het zuiden is...niet lachen Mark.Nou was dit park niet zo moeilijk te vinden, het is nogal erg groot en groen. Gespot: gele kanarie, lichtbruin vogeltje type lijster met dakpan-veren, zwarte slanke vogel, zwarte snavel, blauwig-groenig zwart op de rug,twee pogoënde hele kleine grauwe vogeltjes, vogel met oranje muts en lijf, donker ogenstreep en vleugels; vogel borst en rug bronskleurig, grijze kop,vleugels en staart, oranje snavel, lichte poten, zwart-wit gestreepte keelband-zoek je ze even op Hetty? Maar wat ik vooral veel zag: als poppen aangeklede meisjes met fotograaf en heel veel verliefde stelletjes.De terugweg was ook een fluitje van een cent, ik heb namelijk een truukje bedacht. Als er geen kerk of kathedraal in me'n buurt is zie je wel een zendmast. Lang leve de mobiele telefoon.
Morgen naar Puerto Vallarta. Ik ben wel toe aan een beetje frisse zeelucht.

  • 12 December 2008 - 07:04

    Winnie:

    zo, eindelijk eens als eerste kunnen reageren. Ondeugend meisje! meelopen met louche mexcianen! hahahah. beetje kietelen heet dag. Dag bird-watcher
    adios

  • 12 December 2008 - 07:10

    Irma:

    ...ik was het al niet eens met dat wegkijken bij gevaar dus hier komt mijn tip : Neem een dreigende houding aan en plaats de hand verticaal tussen de ogen, dat zal ze leren.

    ...en als dat niet helpt ga je wild tapdansen, dan lusten ze je niet.


  • 12 December 2008 - 09:10

    Nelletje:

    Spanning en sensatie.We genieten van je verhalen.

  • 12 December 2008 - 09:26

    Martinzelf:

    Je bent goed bezig chica de pajaro je lijkt Frits Scholten wel die praat ook zo over onze gevleugelde vrienden .
    buen viaje

  • 12 December 2008 - 11:48

    Nico:

    Haha Irma's reactie vind ik tot nu toe nog het leukst. Maar volslagen onzin natuurlijk omdat u alleen maar de mouwen hoeft op te stropen en met die spierballen rollen, da's al genoeg.

  • 12 December 2008 - 17:54

    Bokjuh:

    Hallowww daar weer

    Guadalajara... is weer eens anders dan Enkhuuzn...

    grappig is dat inderdaad, je verwacht helemaal niet dat zo iemand vloeiend Engels spreekt :D... had het zelfs een paar keer met Nederlanders, in Engels praten en na tijdje erachter komen dat je de zelfde moedertaal spreekt.. heel apart

    Maar goed... hier is alles ook weer goedgekomen... We waren naar Rotterdam geweest met feestje en goed vermaakt hoor, toen we terug reden werden we ingehaald door een auto die gelijknmig was aan de onze... deze scheurde over de linker en rechterbaan en haalde heel gevaarlijk allerlei auto's in... toen reed in 1 keer de politie achter ONS, haalde ons in en gaf een sein dat we moesten stoppen... ze zaten achter de verkeerde aan dus... toen we aan de kant stonden werd er geschreeuwd dat we moesten uitstappen... ik zei nog por favor (en keek niet recht in zn ogen) en zei tegen ze dat de werkelijke verdachten richting Amsterdam reden (om wat duidelijker te zijn wees ik de kant uit waar de verdachten naartoe reden, in de werkelijkheid wees ik richting maastricht, maar dat terzijde)... de agent geloofde er niks van en besloot zn wapen te trekken...

    nou ja hier stop ik maar.. . heb ik al genoeg spanning opgebouwd??? dat we naar Rotterdam zijn geweest om te feesten is waar, en dat we terugreden ook!!! :)

    Zit hier nog steeds alleen met de soempert... heb kerstpakket gekregen van meneer Deen, eerste wat ik zag waren wijnglazen en koffiepads... uiteraard een fles wijn en wat biertjes afijn... het standaardgebeuren maar toch tevreden :)

    Ga weer sluiten.

    Over and out.

    Mark

  • 12 December 2008 - 17:58

    Ben Trouwens Heel:

    erg benieuwd naar de vogels... fotowss??? :)

    veel plezier daar nog.. gblotetrotter ^_^

  • 12 December 2008 - 18:52

    Bokjuh Nog Een Keer:

    RAAD EENS WIE ER VAN DE MELK DRINKT???!>!? NOU!! :D

  • 12 December 2008 - 19:04

    Bokjuh Nog Een Keer:

    RAAD EENS WIE ER VAN DE MELK DRINKT???!>!? NOU!! :D

  • 13 December 2008 - 21:18

    Ineke :

    Hé Gerda, ik geniet van je verhalen, zoals jij geniet van je avonturen. Ik zie het helemaal voor me, zoals jij schrijft! Tussen twee haakjes (even back to the basis in Enkhuizen): heb jij een telefoonnummer van de roeiklup? Dan kan Wim even bellen als hij niet kan meedoen.Tot de volgende keer en veel plezier!
    Groetjes, Ineke.

  • 14 December 2008 - 11:17

    Martinzelf:

    Waar blijven de foto's van al dat moois wat je verteld?
    Heidi en Herman zijn weer als vanouds met elkaar aan het spelen als het weer niet slechter wordt gaan we nog even naar het strand van Egmond aan zee
    Tot later.

  • 14 December 2008 - 13:42

    Rie V.d.Bult:

    Hoi Gerda,
    Je maakt weer van alles mee, leuk hoor en een stukje herinnering voor mij.
    Puerto Vallarte is wel toeristisch hoor, maar zeker heerlijk aan zee.
    Nog veel plezier, groetjes Rie

  • 14 December 2008 - 23:16

    Bokjuh:

    heb een kerstboom gekocht! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2011

Van Todra kloof naar Marrakech

22 Februari 2011

van woestijn naar Todra-kloof

20 Februari 2011

van Midelt naar Merzouga

19 Februari 2011

de koffer enzo

11 Februari 2011

En meteen al een AVONTUUR
Gerda

Actief sinds 28 Nov. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 15142

Voorgaande reizen:

03 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: