Uruapan 1 - Reisverslag uit Uruapán, Mexico van Gerda Vroom - WaarBenJij.nu Uruapan 1 - Reisverslag uit Uruapán, Mexico van Gerda Vroom - WaarBenJij.nu

Uruapan 1

Door: gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

10 December 2008 | Mexico, Uruapán

Eigenlijk zit ik al in de volgende plaats. Die hou ik nog even geheim. First things first. Van Morelia naar Uruapan. Maandag 8 dec. om 8.00 uur de hostelhouder uit ze`n bed getrommeld. Zijn hondje kwam ook gezellig mee. Het is een oud Indiaans ras, een Xoloitzcwintte...zo, probeer dat maar eens uit de spreken! Ik was de laatste gast (zonde, want het is een prima hostel) en wenste hem dus weer welterusten. Op naar Uruapan. In een combi zonder-kapotte-ramen naar de busterminal voor maar 5 peso. Kan ik weer 30 peso aan bedelaars geven. De bus kwam binnen 5 minuten dus ik was om 11 uur al in Uruapan. Heb me laten afzetten bij het Parque Nacional Barranca del Cupatitio want ik had begrepen dat je er ook kon slapen. Dat was niet zo, dus te voet naar het hostel Osequera, in de LP aangeduid als "the best of three super-cheapies and that's not necessarilly a compliment". Nou dat compliment kan ik ook niet geven. Heb in me'n slaapzak geslapen want in dat bed...nee.De deur gaat wel op slot, maar alleen als je de deurpost met je voet tegenhoudt. In de "douche" slopen rupsjes rond en nou ja, de muren heb ik gefotografeerd. Ton helpt me misschien wel wat foto's te plaatsen, de computers hier zijn bepaald lastig en ik wil er ook niet al te lang achter zitten.Maar het was goedkoop! 100 peso per nacht. Wandelend terug naar het park. Nou, dat was echt supermooi. Enorme watervallen, gigantische bomen met van die prachtige wortelstelsels. Heel hoog zag je een stukje lucht; ik waande me echt in het oerwoud. Het was alleen wel een beetje druk oerwoud, veel mensen en natuurlijk allemaal stalletjes met drinken, eten, handwek, gitaren enz etc.
Ik heb een heerlijk kwarteltje verschalkt. En daarna nog een. Heerlijk. s'Avonds op tijd op bed want morgen ga ik naar Tingambato, voor de Azteekse ruïnes.

  • 11 December 2008 - 16:54

    Antonius:

    Je moet ook en film gaan maken !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Uruapán

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2011

Van Todra kloof naar Marrakech

22 Februari 2011

van woestijn naar Todra-kloof

20 Februari 2011

van Midelt naar Merzouga

19 Februari 2011

de koffer enzo

11 Februari 2011

En meteen al een AVONTUUR
Gerda

Actief sinds 28 Nov. 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 15144

Voorgaande reizen:

03 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: